Page 86 - Perder 44. Sayı
P. 86
TATİSTİK84

PERDER üyelerİ'nİn
açılış performansı

Ortakalan Araştırma Grubu tarafından ve hemen ardından da bunların toplu Dergimizdeki listeye 10 şube ve üzeri
hazırlanan araştırmamızda 10 ve daha değerlendirmelerini görebilirsiniz. marketleri dahil etme nedenimiz
üzeri şube sayısına PERDER üyesi “Market” kelimesini “içerisinde bütün PERDER üyelerinin fiziki büyüme
marketlerin geride bıraktığımız iki gıda satışı da olan perakende satış rakamlarının dergi sayfaları dahilinde
aylık dönemindeki performanslarını noktaları” olarak tanımladığımızı ve verilmesinin mümkün olmayışıdır.
değerlendiriyoruz. satış kalemleri içerisinde gıda olmayan; Dergi ölçeğine sığabilecek ve PERDER
“elektronik market”, “yapı market”, üyelerinin istikrarlı büyümesi hakkında
Aşağıdaki tablodan 100 zincirin 2015 yılı “tekstil market” gibi isimlere sahip olan sektörde fikir oluşturabilecek bir
Temmuz - Ağustos ayları sahip oldukları perakende noktalarını listemizin dışında veri oluşturmak adına bu kriter
ve açmış oldukları yeni mağaza sayısını tuttuğumuzu tekrar belirtiriz. uygulanmıştır.

Ortakalan Araştırma Grubu

SIRA ZİNCİR MARKET 1 EYLÜL 2015 1 TEMMUZ 2015 FARK 1 1 TEMMUZ 2015 FARK 2

1 Hakmar Express (İstanbul discount) 313 310 3 288 25
2 Çağrı Semt (İstanbul – Discount) 186 183 3 95 91
3 Bizim Toptan Satış (Ulusal) 160 160 0 160 0
4 Pekdemir (Denizli) 105 102 3 87 18
5 Mopaş (İstanbul) 101 100 1 100 1
6 Çağdaş (Ankara) 87 87 0 81 6
7 Yunus (Ankara) 76 75 1 70 6
8 Altunbilekler (Ankara) 73 72 1 70 3
9 Seyhan Ekspres (Bursa - Discount) 68 67 1 54 14
10 Peynirci Baba (Kocaeli) 60 60 0 54 6
11 Başgimpa (Ankara) 54 54 0 53 1
12 Soykan (Ankara) 52 46 6 44 8
13 Rammar (İstanbul) 48 48 0 50 -2
14 Akyurt (Ankara) 45 45 0 46 -1
15 Çağrı (İstanbul) 42 42 0 41 1
16 Metropol (Çorum) 42 12 30 13 29
17 Fiskomar (Giresun) 40 40 0 37 3
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91