Page 40 - Perder 44. Sayı
P. 40
ŞTIRMA38
Y kuşağı etkİsİ
ABD İş Gücü İstatistik Kurumu’na
göre, 2030 yılında dünyadaki iş
gücünün yüzde 75’ini Y kuşağı
oluşturacak.
İletişim yazılımları ve hizmetleri sunan Unify tarafından 1.500 kişinin katılımı ile Y kuşağının yüzde 96’sı iş hayatında aktif şekilde akıllı telefon kullanıyor
gerçekleştirilen “Humanising the Enterprise” araştırmasına göre, Y kuşağının Günümüzün iş modellerinin yanı sıra yenilikçi iş süreçlerine odaklanmanın
yüzde 60’ı iş yerinde kendi cihazlarını kullanıyor. Mesai saatlerindeki esnekliğin kurumların öncelikleri arasında yer almasının önemi bir kriter olduğuna dikkat
çalışanları daha verimli kıldığına dikkat çekilen araştırma sonuçlarına çeken Unify Türkiye Ülke Müdürü Erda Tütüncüoğlu, “Yeni eğilimler ve gelişmeler
göre, Y kuşağının yüzde 89’u 09:00-18:00 zamanlı çalışmanın verimi artırmaya bugünden geleceği aydınlatıyor. Çalışanların ve kurumların iş hayatındaki
yönelik katkısı olmadığını düşünüyor. İstenilen her yerden ve her an sonuç odaklı verimliliğini belirleyen öncelikler değişiyor. Y kuşağı ile başlayıp, gelecek nesiller
çalışılabileceklerini düşünen Y kuşağı, mobil odaklı iş yerlerinde daha mutlu ile devam edecek olan bu süreçte, iş yapış modellerinin kurum kültürlerini nasıl
olacaklarını düşünüyor. değiştirdiğine yakından tanıklık edeceğiz. Yaptığımız araştırma sonuçları, Y
kuşağının yüzde 96’sının iş hayatında akıllı telefon kullandığını, yüzde 50’sinin
Uzaktan çalışanların yüzde 39’u daha verimli olduklarını düşünüyor internete mobil cihazlardan bağlandığını gösteriyor. Kurumsal mobil uygulama
Yeni çalışma şekli olarak hızla yaygınlaşan mobil çalışma eğilimi, kurumların iş ve çalışma sistemi yoğun tempoda çalışanlar için sınırsız kolaylıklar sağlıyor ve
yapış modellerini değiştiriyor. Kurumlar için “kilit iş tanımı” olarak tanımlanmaya çalışanların kuruma aidiyetini artırıyor.” diyor.
başlanan mobil çalışma, hızlı şekilde kabul görüyor. Araştırmaya göre, uzaktan
çalışanların yüzde 39’u evlerinden daha verimli çalışabildiklerini belirtiyor. Y kuşağının yüzde 60’ı işyerinde kendi cihazlarını kullanıyor
Katılımcıların yüzde 40’ı mobil çalıştıklarında kendilerini daha özgür hissettiklerini Mobiliteyi kurum kültürüne uyarlamayı başaran şirketler, iş süreçlerini daha hızlı ve
vurgularken, yüzde 39’u daha sonuç odaklı çalışmalara imza attıklarına dikkat verimli yönetiyorlar. Çalışanlarının istedikleri cihazlar üzerinden çalışabilmelerine
çekiyor. Uzaktan çalışma sisteminin, çalışanların hayat kalitesine doğrudan etki imkân yaratan kurumlar, operasyonel maliyetlerini azaltıp, verimliliklerini artırarak
ettiğine dikkat çekilen araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 45’i daha fazla rekabette öne geçiyor. Unify tarafından yapılan araştırmada, Y kuşağının yüzde
uyuyabildiğini, yüzde 35’i daha fazla fiziksel egzersiz yapabildiğini, yüzde 42’si 60’ı işyerinde kendi cihazlarını veya kişisel uygulamaları kullanıyor, yüzde 70’i
ise daha sağlıklı beslendiğini söylüyor. Katılımcıların yüzde 44’ü kendilerini daha kullandıkları uygulamaların kurumsal BT politikaları tarafından desteklenmediğini
pozitif, yüzde 53’ü ise daha az stresli olduğunu dile getiriyor. ifade ediyor. Yüzde 74’ü masaüstü telefonlarının iş yerinde kullanım ömrünün
bittiğini düşünürken, yüzde 31’i dokümanlarına her yerden ulaşabilecekleri
Dropbox gibi uygulamalar kullanıyor.
Tümleşik iletişim ile seyahat masraflarında yüzde 30 tasarruf mümkün
Mobil çalışma sistemini benimseyen kurumlar, esnek iş yapış şekilleri sayesinde
iş ortaklarına daha hızlı hizmet veriyor. Her yerden ve her zaman sonuç odaklı
çalışmanın önünü açan mobilite, tümleşik iletişimin sunduğu fırsatlar ile değer
kavramını yeniden tanımlıyor. Seyahat ve konaklama maliyetlerini azaltan, ön
yatırım ve işletme giderlerinden tasarruf edilmesini sağlayan tümleşik iletişim, farklı
mekânlardaki çalışanların eş zamanlı görüşme ve çalışma yapabilmelerini mümkün
kılıyor. Toplantıların tümleşik iletişimin sağladığı konforla ofis ortamında yapılması,
seyahat masraflarında yüzde 30 oranında tasarrufu da beraberinde getiriyor.
Y kuşağı etkİsİ
ABD İş Gücü İstatistik Kurumu’na
göre, 2030 yılında dünyadaki iş
gücünün yüzde 75’ini Y kuşağı
oluşturacak.
İletişim yazılımları ve hizmetleri sunan Unify tarafından 1.500 kişinin katılımı ile Y kuşağının yüzde 96’sı iş hayatında aktif şekilde akıllı telefon kullanıyor
gerçekleştirilen “Humanising the Enterprise” araştırmasına göre, Y kuşağının Günümüzün iş modellerinin yanı sıra yenilikçi iş süreçlerine odaklanmanın
yüzde 60’ı iş yerinde kendi cihazlarını kullanıyor. Mesai saatlerindeki esnekliğin kurumların öncelikleri arasında yer almasının önemi bir kriter olduğuna dikkat
çalışanları daha verimli kıldığına dikkat çekilen araştırma sonuçlarına çeken Unify Türkiye Ülke Müdürü Erda Tütüncüoğlu, “Yeni eğilimler ve gelişmeler
göre, Y kuşağının yüzde 89’u 09:00-18:00 zamanlı çalışmanın verimi artırmaya bugünden geleceği aydınlatıyor. Çalışanların ve kurumların iş hayatındaki
yönelik katkısı olmadığını düşünüyor. İstenilen her yerden ve her an sonuç odaklı verimliliğini belirleyen öncelikler değişiyor. Y kuşağı ile başlayıp, gelecek nesiller
çalışılabileceklerini düşünen Y kuşağı, mobil odaklı iş yerlerinde daha mutlu ile devam edecek olan bu süreçte, iş yapış modellerinin kurum kültürlerini nasıl
olacaklarını düşünüyor. değiştirdiğine yakından tanıklık edeceğiz. Yaptığımız araştırma sonuçları, Y
kuşağının yüzde 96’sının iş hayatında akıllı telefon kullandığını, yüzde 50’sinin
Uzaktan çalışanların yüzde 39’u daha verimli olduklarını düşünüyor internete mobil cihazlardan bağlandığını gösteriyor. Kurumsal mobil uygulama
Yeni çalışma şekli olarak hızla yaygınlaşan mobil çalışma eğilimi, kurumların iş ve çalışma sistemi yoğun tempoda çalışanlar için sınırsız kolaylıklar sağlıyor ve
yapış modellerini değiştiriyor. Kurumlar için “kilit iş tanımı” olarak tanımlanmaya çalışanların kuruma aidiyetini artırıyor.” diyor.
başlanan mobil çalışma, hızlı şekilde kabul görüyor. Araştırmaya göre, uzaktan
çalışanların yüzde 39’u evlerinden daha verimli çalışabildiklerini belirtiyor. Y kuşağının yüzde 60’ı işyerinde kendi cihazlarını kullanıyor
Katılımcıların yüzde 40’ı mobil çalıştıklarında kendilerini daha özgür hissettiklerini Mobiliteyi kurum kültürüne uyarlamayı başaran şirketler, iş süreçlerini daha hızlı ve
vurgularken, yüzde 39’u daha sonuç odaklı çalışmalara imza attıklarına dikkat verimli yönetiyorlar. Çalışanlarının istedikleri cihazlar üzerinden çalışabilmelerine
çekiyor. Uzaktan çalışma sisteminin, çalışanların hayat kalitesine doğrudan etki imkân yaratan kurumlar, operasyonel maliyetlerini azaltıp, verimliliklerini artırarak
ettiğine dikkat çekilen araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 45’i daha fazla rekabette öne geçiyor. Unify tarafından yapılan araştırmada, Y kuşağının yüzde
uyuyabildiğini, yüzde 35’i daha fazla fiziksel egzersiz yapabildiğini, yüzde 42’si 60’ı işyerinde kendi cihazlarını veya kişisel uygulamaları kullanıyor, yüzde 70’i
ise daha sağlıklı beslendiğini söylüyor. Katılımcıların yüzde 44’ü kendilerini daha kullandıkları uygulamaların kurumsal BT politikaları tarafından desteklenmediğini
pozitif, yüzde 53’ü ise daha az stresli olduğunu dile getiriyor. ifade ediyor. Yüzde 74’ü masaüstü telefonlarının iş yerinde kullanım ömrünün
bittiğini düşünürken, yüzde 31’i dokümanlarına her yerden ulaşabilecekleri
Dropbox gibi uygulamalar kullanıyor.
Tümleşik iletişim ile seyahat masraflarında yüzde 30 tasarruf mümkün
Mobil çalışma sistemini benimseyen kurumlar, esnek iş yapış şekilleri sayesinde
iş ortaklarına daha hızlı hizmet veriyor. Her yerden ve her zaman sonuç odaklı
çalışmanın önünü açan mobilite, tümleşik iletişimin sunduğu fırsatlar ile değer
kavramını yeniden tanımlıyor. Seyahat ve konaklama maliyetlerini azaltan, ön
yatırım ve işletme giderlerinden tasarruf edilmesini sağlayan tümleşik iletişim, farklı
mekânlardaki çalışanların eş zamanlı görüşme ve çalışma yapabilmelerini mümkün
kılıyor. Toplantıların tümleşik iletişimin sağladığı konforla ofis ortamında yapılması,
seyahat masraflarında yüzde 30 oranında tasarrufu da beraberinde getiriyor.