Page 42 - Perder 44. Sayı
P. 42
ARAŞTIRMA

Tüketİcİ güvenİ
yükseldİ

Nielsen’in Tüketici Güven Endeksi Raporu’na paralel olarak, Türkiye’nin bir duraksama döneminde
göre; 2015’in ikinci çeyreğinde Türkiye’de olduğuna inanan katılımcıların yüzdesi de 2015’in ikinci
tüketici güveni 1 endeks puanı artarak - çeyreğinde yüzde 79’dan yüzde 74’e geriledi.
2014’ün ikinci çeyreğine göre ise, 6 endeks Nielsen’den alınan bilgiye göre, daha önceki dönemlerde
puanı artış göstererek - 86’dan 87’ye yükseldi. Yunan olduğu gibi, 2015’in ikinci çeyreğinde de Türkiye’deki
krizine rağmen Türkiye’de güven endeksi bu dönemde erkek katılımcılar, kadın katılımcılara göre daha yüksek
hareketsiz kaldı. İş konusundaki olumlu tutum, hafif güven oranı sergiledi. Türk erkekleri arasında güven bir
bir düşüşle yüzde 32’den yüzde 30’a geriler ve kişisel önceki çeyreğe göre 1 endeks puanlık düşüşle 93’ten
mali durum yüzde 45’ten yüzde 50’ye artış gösterirken, 92’ye gerilerken, Türk kadınları arasında güven 3 endeks
harcama niyeti yüzde 45 ile sabit kaldı. puanlık artışla 79’dan 82’ye yükseldi.
2015’in ilk çeyreğinde ekonomi, Türk katılımcıların
başlıca endişesiydi ve bunu terörizm takip ediyordu. Avrupa bölgesinde artış
İkinci çeyrekte ekonomi, başlıca endişe olmaya devam Eurozone’daki ekonomik belirsizliğe rağmen, 32
etmekle birlikte önemli oranda bir düşüşle yüzde 23’ten pazarın 21’inin (%65) senenin başına göre daha
yüzde 17’ye geriledi. Buna mukabil siyasi istikrar endişesi iyimser olmasıyla, tüketici güveni ikinci çeyrekte
Haziran 2015’teki Türkiye Genel Seçimleri nedeniyle Avrupa bölgesinin her yerinde arttı. Bölgenin en büyük
yüzde 6’dan yüzde 11’e yükselerek en büyük ikinci endişe ekonomisi olan Almanya’da, güven üç endeks puanı
haline geldi. Ekonomiye yönelik endişenin düşmesine düşerek 97 olarak kaydedildi – bu bir senedir görülen ilk
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47