Page 47 - Perder 44. Sayı
P. 47
45
araştIrma
Türkiye’deki internet
kullanıcıları, online kanallar
üzerinden araştırmada
dünya ortalamasının
üzerinde yer alıyor.
Geleneksel mağaza alışverişlerinde en yüksek düşüş 14 puanla Raporda öne çıkan diğer bazı noktalar:
tüketici elektroniğinde olurken, tüketici elektroniğini sırasıyla • Türkiye’de gelir seviyesi yükseldikçe internet erişimi için yeni
12 puan ile giyim, 10 puan ile yiyecek-içecek takip ediyor. nesil araç kullanım oranının da dünya ortalamasına göre daha
Dünya ortalamasına bakıldığında ise, tüketici elektroniği yüksek olduğu görülmekte; bu doğrultuda şirketler için “dijital
alışverişini mağaza kanalından yaptığını söyleyenlerin strateji geliştirme” ihtiyacı kaçınılmaz hale gelmektedir.
sayısında 8 puanlık bir düşüş olduğu gözleniyor. Türkiye'de • Özellikle orta yaş üzeri (50 yaş ve üzeri) kesimde tercih edilen
online alışverişi etkileyen faktörlerin başında, 10 üzerinden alışveriş kanalı olarak internet ve mağaza karmasını seçenlerin
yapılan değerlendirmeye göre 8,4’le web sitesinin güvenliği (%43), aynı yaş grubunun dünya ortalamasına göre(%35) daha
birinci, 8,1’le teslimat şartları ikinci, 7,2 ile tanıtıcı teklifler yüksek kaldığı görülürken; sanal alışveriş kanallarının tüm ürün
üçüncü sırada yer alıyor. Türkiye’den araştırmaya katılan kategorilerinde daha fazla kullanılıyor olması şirketler için çok
tüketiciler internet üzerinden en uzun araştırmayı otomobil için kanallı strateji geliştirme ihtiyacı doğurmaktadır.
gerçekleştirirken, bu kategoriyi sırasıyla evle ilgili sigortalar ve • Müşteriler ile farklı kanallar üzerinden birden fazla temas
telefon veya mobil sözleşmeler takip ediyor. noktası ile etkileşime geçen firmalar için ihtiyaca yönelik
Araştırmaya göre Türk tüketicilerinin marka sadakatinin öne bireyselleştirilmiş ve standart kalitede bir müşteri deneyimi
çıktığı ürün grupları sırasıyla yiyecek-içecek, tüketici elektroniği sağlamak için müşteri verilerinin gerçek zamanlı olarak
ve giyim olarak sıralanıyor. toplanması doğru analiz edilmesi kritik önem taşımaktadır.
• Şirketler müşterilerini daha iyi tanımak için tam olarak hangi
bilgilere ihtiyaç duyduklarını doğru tespit etmeli; çapraz satış
gibi fırsatları iyi değerlendirmeli ve atik bir inovasyon kabiliyeti
geliştirerek müşteri ihtiyaçlarına yanıt verebilmelidir.
araştIrma
Türkiye’deki internet
kullanıcıları, online kanallar
üzerinden araştırmada
dünya ortalamasının
üzerinde yer alıyor.
Geleneksel mağaza alışverişlerinde en yüksek düşüş 14 puanla Raporda öne çıkan diğer bazı noktalar:
tüketici elektroniğinde olurken, tüketici elektroniğini sırasıyla • Türkiye’de gelir seviyesi yükseldikçe internet erişimi için yeni
12 puan ile giyim, 10 puan ile yiyecek-içecek takip ediyor. nesil araç kullanım oranının da dünya ortalamasına göre daha
Dünya ortalamasına bakıldığında ise, tüketici elektroniği yüksek olduğu görülmekte; bu doğrultuda şirketler için “dijital
alışverişini mağaza kanalından yaptığını söyleyenlerin strateji geliştirme” ihtiyacı kaçınılmaz hale gelmektedir.
sayısında 8 puanlık bir düşüş olduğu gözleniyor. Türkiye'de • Özellikle orta yaş üzeri (50 yaş ve üzeri) kesimde tercih edilen
online alışverişi etkileyen faktörlerin başında, 10 üzerinden alışveriş kanalı olarak internet ve mağaza karmasını seçenlerin
yapılan değerlendirmeye göre 8,4’le web sitesinin güvenliği (%43), aynı yaş grubunun dünya ortalamasına göre(%35) daha
birinci, 8,1’le teslimat şartları ikinci, 7,2 ile tanıtıcı teklifler yüksek kaldığı görülürken; sanal alışveriş kanallarının tüm ürün
üçüncü sırada yer alıyor. Türkiye’den araştırmaya katılan kategorilerinde daha fazla kullanılıyor olması şirketler için çok
tüketiciler internet üzerinden en uzun araştırmayı otomobil için kanallı strateji geliştirme ihtiyacı doğurmaktadır.
gerçekleştirirken, bu kategoriyi sırasıyla evle ilgili sigortalar ve • Müşteriler ile farklı kanallar üzerinden birden fazla temas
telefon veya mobil sözleşmeler takip ediyor. noktası ile etkileşime geçen firmalar için ihtiyaca yönelik
Araştırmaya göre Türk tüketicilerinin marka sadakatinin öne bireyselleştirilmiş ve standart kalitede bir müşteri deneyimi
çıktığı ürün grupları sırasıyla yiyecek-içecek, tüketici elektroniği sağlamak için müşteri verilerinin gerçek zamanlı olarak
ve giyim olarak sıralanıyor. toplanması doğru analiz edilmesi kritik önem taşımaktadır.
• Şirketler müşterilerini daha iyi tanımak için tam olarak hangi
bilgilere ihtiyaç duyduklarını doğru tespit etmeli; çapraz satış
gibi fırsatları iyi değerlendirmeli ve atik bir inovasyon kabiliyeti
geliştirerek müşteri ihtiyaçlarına yanıt verebilmelidir.