Page 51 - Perder 44. Sayı
P. 51
49
DoSYa
ise perakendeciden perakendeciye değişir. Lokasyon ikinci sırada
Sektör jargonunda “mağazanın kendini amorti Tüketicilerin bir mağazayı tercih etmesinde
etme süresi” olarak adlandırılan bir zaman lokasyonun önemiyle ilgili sonuçlar arasında en
ölçüsü vardır. Analizler sonucunda, bu amorti güncellerden biri Pwc 2015 Küresel Perakende
etme süresi 1 yıl, 2 yıl, hatta daha uzun olabilir. Araştırması’nda bulunuyor. Pwc, araştırmasında
Bu noktada perakendecinin sermaye yapısı da dünya çapında 15 bin kişiye çeşitli sorular yöneltti.
önemli bir faktördür. Sermaye yapısı iyi durumda Türkiye’den de 1000 kişilik, etkin kriterlerle
olan ve mağazanın ilk birkaç yılında zarar edip, seçilmiş bir gruba sorular soruldu. Buna göre, Türk
sonrasında çok iyi bir noktaya geleceğine inanan tüketicilerinin yüzde 89’u bir perakendeciyi tercih
perakendeciler, analiz sonuçlarında bu süre uzun etme kriterleri arasına mağaza yerini koydu. Türk
çıksa bile yatırımı gerçekleştirebilir. Özellikle büyük katılımcıların yüzde 93’ü perakendecinin markasına
kentlerde, son yıllarda gerçekleştirilen toplu konut olan güvenim seçeneğini seçti ve bu seçenek,
projelerinde bunu sıkça görüyoruz. Perakendeciler, alışveriş tercihlerinde birinci sırada yer aldı. İkinci
toplu konut henüz inşaat halindeyken ihaleye girip sırayı ise, mağazanın yeri ve fiyat yüzde 89 ile
buralardaki mağaza yerlerini kiralayabiliyorlar. Bunu paylaştı. Pwc araştırmasına katılan diğer ülkelerde
göze alan perakendeci, inşaat bitip, toplu konut de, mağazanın yeri %81 ile üst sıralardaydı; ancak
tamamen dolana kadar zarar yazıyor. Ancak konut Türkiye’de bu oran dünya ortalamasının üzerinde.
projesi tamamlandığında projenin içindeki tek
perakendeci olarak, yakınına rakip gelme korkusu
olmayan ve garanti altına alınmış ciroya sahip bir
mağazayı hizmete açar.
DoSYa
ise perakendeciden perakendeciye değişir. Lokasyon ikinci sırada
Sektör jargonunda “mağazanın kendini amorti Tüketicilerin bir mağazayı tercih etmesinde
etme süresi” olarak adlandırılan bir zaman lokasyonun önemiyle ilgili sonuçlar arasında en
ölçüsü vardır. Analizler sonucunda, bu amorti güncellerden biri Pwc 2015 Küresel Perakende
etme süresi 1 yıl, 2 yıl, hatta daha uzun olabilir. Araştırması’nda bulunuyor. Pwc, araştırmasında
Bu noktada perakendecinin sermaye yapısı da dünya çapında 15 bin kişiye çeşitli sorular yöneltti.
önemli bir faktördür. Sermaye yapısı iyi durumda Türkiye’den de 1000 kişilik, etkin kriterlerle
olan ve mağazanın ilk birkaç yılında zarar edip, seçilmiş bir gruba sorular soruldu. Buna göre, Türk
sonrasında çok iyi bir noktaya geleceğine inanan tüketicilerinin yüzde 89’u bir perakendeciyi tercih
perakendeciler, analiz sonuçlarında bu süre uzun etme kriterleri arasına mağaza yerini koydu. Türk
çıksa bile yatırımı gerçekleştirebilir. Özellikle büyük katılımcıların yüzde 93’ü perakendecinin markasına
kentlerde, son yıllarda gerçekleştirilen toplu konut olan güvenim seçeneğini seçti ve bu seçenek,
projelerinde bunu sıkça görüyoruz. Perakendeciler, alışveriş tercihlerinde birinci sırada yer aldı. İkinci
toplu konut henüz inşaat halindeyken ihaleye girip sırayı ise, mağazanın yeri ve fiyat yüzde 89 ile
buralardaki mağaza yerlerini kiralayabiliyorlar. Bunu paylaştı. Pwc araştırmasına katılan diğer ülkelerde
göze alan perakendeci, inşaat bitip, toplu konut de, mağazanın yeri %81 ile üst sıralardaydı; ancak
tamamen dolana kadar zarar yazıyor. Ancak konut Türkiye’de bu oran dünya ortalamasının üzerinde.
projesi tamamlandığında projenin içindeki tek
perakendeci olarak, yakınına rakip gelme korkusu
olmayan ve garanti altına alınmış ciroya sahip bir
mağazayı hizmete açar.