Page 50 - Perder 44. Sayı
P. 50
DOSYA

için artık tek yol e-ticaret’e adım atıp, “çoklu oluşturdukları sadık müşteri potansiyeli, bölgedeki
perakendecilik kanalları”nı sunan bir marka haline trafik akışının mağazaya olası etkileri, potansiyeli
gelmeniz. olan konut bölgelerine açmayı düşündüğü
mağazaya yolculuk süreleri ve ulaşım engelleri,
Makro ve mikro analiz mağazanın park olanakları incelenir. Perakendeciler
Mağaza açmak için lokasyon belirlerken, her makro ve mikro analizi yaptıktan sonra bunu
perakendecinin kullandığı yöntemler farklılık bir maliyet analizi ile birleştirmek zorundadır.
gösterebilir ve kendi içinde detaylanır. Ancak genel Maliyet analizinde öncelikle mağazanın kira veya
olarak yöntemi ele almak gerekirse, perakendecinin satınalma bedeli, mağazayı açma sürecinde yerel
yeni lokasyonu belirlemek için makro, mikro ve yönetim birimleriyle işletilecek prosedürler ve bu
maliyet olmak üzere üç farklı analiz yaptığını ve prosedür sürecinin zaman – maliyet ekseninde
bunların sonuçlarını birleştirip karar verdiğini sonuçları, bölgenin demografik yapısına uygun
söyleyebiliriz. Makro analiz, mağaza açılacak ürün karmasının, ekipman seçiminin nasıl olması
lokasyonun demografik özellikleriyle yapılır. gerektiği ve bu karmaları oluşturmanın maliyetleri,
Bölgedeki tüketicilerin demografik yaşı, cinsiyet yeni mağazaya merkez lojistik depodan mal
ağırlığı, geliri, eğitim seviyesi, aile özellikleri, ulaştırmanın maliyetleri, yeni mağazaya uygun
hangi meslek gruplarının yoğun olduğu makro personel bulmanın veya uygun personeli diğer
analiz sınıfına girer. Mikro analizde ise, bölgedeki mağazalardan buraya aktarmanın maliyetleri
rekabet şartları göz önüne alınır. Mikro analiz hesaplanır. Makro, mikro ve maliyet analizleri
yaparken rakiplerin bölgedeki yatırımları, bölgedeki sonuçlarının birleştirilmesiyle ortaya çıkan tabloya
geçmişten günümüze faaliyet süresi, o güne kadar bakarak, mağaza açmaya karar verip verilmeyeceği
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55