Page 46 - Perder 44. Sayı
P. 46
ARAŞTIRMA

Önce İnternette
İncelİyoruz
EY’nin 34 ülkede 29 bin 943 kişiyle
gerçekleştirdiği, Türkiye’den de 1000 kişinin internet, dünya ortalamasına nazaran daha elverişli bir
katıldığı “Global Tüketici Araştırması” bilgi edinme kanalı olarak değerlendiriliyor. Araştırma,
değişen tüketici davranışlarına ilişkin gerek Türkiye’de gerekse dünyada tüketicilerin
çarpıcı bulguları ortaya koyuyor. Araştırmada, global online mağazalardan en çok giyim satın aldığını
ortalamada internet kullanıcılarının yüzde 62’sinin gösterirken; Türkiye, bu kategoride de yüzde 7’lik
online alışveriş yaptığı görülüyor. Türkiye’deki internet farkla dünya genel ortalamasının üzerinde yer alıyor.
kullanıcılarına bakıldığında ise, bu oran %69 ile dünya Son 12 ay içerisinde online satış kanalı üzerinden
ortalamasının üzerinde yer alıyor. Global sıralamada yapılan yüzde 51’lik giyim alışverişini, yüzde 40 ile
Hindistan yüzde 75’lik oranla başı çekerken, tüketici elektroniği, yüzde 34 ile telefon veya mobil
Hindistan’ı sırasıyla yüzde 70 ile Çin ve Hollanda takip tarife paketleri izliyor. 2013-2014 dönemi, 2011-2012
ediyor. Türkiye’nin dördüncü sırada yer aldığı listede, dönemiyle kıyaslandığında ise internet üzerinden
gelir seviyesi daha yüksek olan Almanya’nın %59, yapılan alışverişlerdeki artışın en çok telefon veya
Fransa’nın %52, Amerika’nın %50 ve İsviçre’nin %45 mobil tarife paketleri, giyim ve tüketici elektroniği
gibi oranlar ile dünya ortalamasının altında kalması kategorilerinde gerçekleştiği gözlemleniyor.
dikkat çekiyor. Sanal mağazaların ağırlığı giderek artıyor
Dünya geneli ile karşılaştırıldığında, Türkiye’deki Türkiye pazarına bakıldığında, araştırmanın
internet kullanıcıları internette daha fazla zaman gerçekleştiği dönemdeki son 12 ay içinde hemen
geçiriyor ve Türkiye’deki tüm yaş grupları genelinde hemen tüm kategorilerde geleneksel mağazalardan
yapılan alışverişlerin düşüş gösterdiği dikkat çekiyor.
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51