Page 52 - Perder 44. Sayı
P. 52
YA50

Doğru yer neresİ?

Beyaz eşya alanında markaların, rakiplerinin mağazalarıyla
yakın bir lokasyonda olması istenir. Zira beyaz eşya sektöründe
tüketici kısa süre içinde birçok marka ya da ürünü görmek ve
karşılaştırmak ister. Ancak gıda perakendecileri için tüketiciye
yakın olurken, pastadan mümkün olduğunca daha çok pay
almak önemli.

Türkiye genelinde yaklaşık 2 milyon cadde ve sokak var. 2008 konumun iş modellerine uygun olup olmadığını anlayarak ileride
yılında kurulan Maptriks, bu cadde ve sokaklardan perakende ortaya çıkabilecek devasa zararların önüne en baştan geçmiş olur. Bu
yatırımına uygun olanları tespit edip, yakın mesafede da büyük miktarda tasarruf sağlarken Maptriks ile çalışan müşterileri
oturanların yaş, eğitim, cinsiyet ve gelir verilerini, geliştirdiği aynı sektörde faaliyet gösteren rakiplerine karşı öne geçiren bir avantaj
yazılımla birleştiriyor. Elde edilen veriler, harita üzerinde hızlı bir şekilde sağlar.
görselleştirilip analiz edilerek perakendecilere verimli lokasyonu Sunduğunuz hizmetin teknik altyapısı, kullanıcılarda kafa
bulmaları için sunuluyor. Maptriks Kurucu CEO’su Fatih Kuralkan ile işin karışıklığına yol açabilir mi?
detaylarını konuştuk. Hayır, aksine gayet anlaşılır ve kolay olmasını amaçladık. Web
Maptriks’i kurmaya nasıl ve ne zaman karar verdiğin? tabanlı uygulamaları, .NET platformu üzerinde Javascript ve DHTML
ABD’de, işletme ve yönetim bilgi teknolojileri konusunda eğitim aldım, teknolojileri kullanılarak geliştirdik. Bu sayede kullanıcının hiçbir
bir süre de çalıştım. Türkiye’ye aile şirketimiz olan Kuralkan Holding’e eklenti ya da üçüncü parti uygulama yüklemesi yapmasına gerek
döndüm. 2008’de bu iş fikri oluştu ve gruptan ayrıldım. Türkiye’de kalmadan, herhangi bir tarayıcıyla erişebilmesi ve tüm fonksiyonları
bu işin geleceği olduğuna inandım. Perakende sektörü yayılmaya kolaylıkla kullanabilmesi sağlanmakta.
başlayınca, işimiz de buna paralel olarak hızla büyümeye başladı. Önce Lokasyonun analizini yaparken hangi kriterleri dikkate alıyorsunuz?
GSM şirketleriyle yürüdük. Hangi caddede dükkan açmaları gerektiği Her firmanın mağaza yer seçimi yaparken dikkat ettiği çevresel
konusunda partner olduk. O tarihten bugüne, coğrafi bilgi sistemlerini faktörler vardır. Firmalar açacakları mağazanın hedef müşteri kitlesinin
kullanarak yazılım ve modeller geliştiren, sektörel ve istatistiki verileri yoğun olduğu yerde ve rekabet açısından avantajlı bir lokasyonda
sağlayarak ve yorumlayarak çözümler üreten, yüzde 100 Türk sermayeli olmasını ister. Biz, analizlerimizde sektörlere özel alışverişin yoğun
bir bilişim ve danışmanlık şirketi olarak gelişimimizi sürdürüyoruz. olduğu yerler, hedef müşteri yaş gurubu ve adedi, gelir seviyesi, rakip
Maptriks’in yaptığı işin tam olarak tanımı nedir? sayısı, cinsiyet ve meslek dağılımı gibi kriterleri ele alıyoruz. Banka
Maptriks’in amacı, yeni bir ticari operasyon başlatmak isteyenlere şubesi ve ATM alanları için yer seçimi ve potansiyel belirlemede sosyo-
yatırım yapabilecekleri en kârlı bölgeleri, bilimsel yöntemlerle ekonomik düzey, erişilebilirlik, rekabet, mevduat ve kredi tutarları, gibi
belirlemek ve sunmak. Bu operasyonu oluşturan süreçleri; coğrafi bilgiler derleniyor. Doğru yer kavramı her sektör ve firma için değişiyor.
bilgi sistemlerini kullanarak yazılım ve modeller geliştirmek, sektörel Perakende sektöründeki her firma için doğru lokasyona mağaza açmak
ve istatistiki verileri sağlamak, bu verileri yorumlayarak çözümler ya da açılmış bir lokasyonun niteliklerine uygun mağaza konseptini
üretmek ve birçok sektörde yatırım yapmak isteyenlere verilere dayalı belirlemek çok önemli bir kavram; çünkü yanlış yere yapılan bir yatırım
yatırım kararlarına yön verecek analiz yapmak olarak tanımlayabiliriz. hem ciddi bir maddi zarara hem de marka imajına zarar verebiliyor.
Ticari faaliyetin yapılmasının planladığı bölgede demografik yapı ile Firmamız sağladığı verilerle lokasyona dayalı bu iki konudaki riski
ilgili verileri alan şirketimiz, ardından saha araştırması ile elde ettiği minimize etmeyi vaat ediyor. Öncelikle firmanın hangi lokasyon
sonuçları kendi yazılımı olan bir harita üzerinden müşterisine sunar. koşullarında en iyi performansı yapmış olduğunu belirlemek gerekiyor.
Böylece Maptriks ile çalışan müşteriler, yatırım yapmayı planladıkları Lokasyon koşulları belirlendikten sonra, Türkiye genelinde bu şartların
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57