Page 57 - Perder 44. Sayı
P. 57
55

DOSYA

Urfa’da potansİyel gördük

Vedat Cergibozan

Yönetim Kurulu Başkanı
Cergibozanlar

Yeni ve verimli lokasyon bulmak her geçen gün zorlaşıyor. Birkaç metrekare satış alanı, 5 kasa ve 50 çalışanıyla sadece Şanlıurfa'nın
yıldır, eski şubeleri revize etmeye ve bütün şubelerde bir standart değil bölgenin en büyük perakende yatırımlarından birini hayata
sağlamaya yöneldik. Bu çerçevede örneğin, Karataş şubemizi geçirdik. Yeni bir kente açılmadan önce oradaki sektörün genel
başka bir yere taşıdık. 400 metrekarelik bu mağazanın yeni satış durumuyla ilgili araştırmalar yapmak gerekiyor. Şanlıurfa'nın
alanı 800 metrekare oldu. Ayrıca Fatih'teki şubemiz de taşındı. genel yapısına baktığımızda, süpermarket formatında bir yerel
300 metrekarelik bu mağazanın yeni satış alanı 600 metrekare marka dışında kentte organize perakende anlamında başka firma
oldu. Artık birçok yerel perakendeci, verim alamayacağı şubelerini yok. Ulusalların birkaç mağazası var; ancak onlar başarılı veya
kapatıyor veya yakınında başka bir noktaya taşıyor. Potansiyeli olan, etkin değiller. Çok fazla sayıda discount var. Her taraf discount. Bu
ancak yeterince verim alamadığı mağazalarını ise yenileyerek tekrar çerçevede kentte, ürün ve hizmet kalitesinde çıtayı yükseltecek
müşterisine sevdirmeye çalışıyor. Yeni bir lokasyon arayışından süpermarket formatında yatırımlara ihtiyaç olduğunu düşünüyoruz.
önce, mevcut mağazanda iyileştirmeler yapmak daha öncelikli Şu anda yeni yer arayışlarımız devam ediyor. Kısmet olursa yakın
hale geldi. Biz, son dönemde yeni lokasyon olarak Şanlıurfa kentini zamanda Şanlıurfa'da yılsonuna kadar bir mağaza daha açmayı
seçtik. Önce Birecik’te nispeten küçük bir mağaza açmıştık. Kısa istiyoruz.
süre önce ise, Diyarbakır Yolu üzerinde, Karaköprü'de 3 bin 500

Yer bulmakta zorlanıyoruz

Veli Gürler

Yönetim Kurulu Başkanı
Gürmar

İzmir, genel olarak uluslararası ve ulusal perakende markalarının çok yoğun olduğu onları geride bırakıyoruz. Hem rekabet hem de etik açıdan yerel bir perakendeciye
ve rekabetin zor olduğu bir şehir. Uzun süredir bu böyle, ancak son yıllarda iyi bir yakın mağaza açmaktansa, ulusala yakın olmayı mecbur kalmadıkça tercih ederim.
mağaza yeri bulmak daha da zor hale geldi. Kendi firmamızdan da örnek vermek Öte yandan özellikle discountlar, bu konuda hiçbir kuralı olmadan mağaza açmayı
gerekirse, finansal olarak mağaza açacak gücümüz olmasına rağmen uygun yer sürdürüyor. Aynı sokak içinde 50 metre ara ile aynı firmanın discount mağazaları
bulmakta zorlanıyoruz. Diğer PERDER üyelerinde de aynı sıkıntı mevcut. PERDER var. Bu haksızlığın giderilmesi için yasadan beklentilerimiz vardı; ancak oradan
üyeleri arasında en çok gündeme gelen ve sıkıntı yaratan konuların başında birbirine beklediğimiz sonuç çıkmadı. bu konuyla ilgili mutlaka bir düzenleme getirilmesi
yakın açılan mağazalar geliyor. Özellikle büyük kentlerde bu önemli bir sorun. Bu gerektiğini düşünüyoruz.
konuda diğer arkadaşlarımız adına yorum yapmam doğru olmaz; ancak Gürmar’dan
örnek vermek gerekirse, biz bunu mümkün olduğunca yapmamaya çalışıyoruz.
Hatta tam tersi bir stratejimiz var. Bizim mağazalarımızın çoğunluğu uluslararası
zincirlerin mağazalarına yakın. Metrekare olarak zaten Gürmar küçük alanlarda
mağaza açmıyor. Uluslararası perakendecilerin mağazalarına eşit metrekarelerde
açıyoruz ve yakın mağazalarımızda rekabette kesinlikle ezilmiyoruz. Çoğunlukla
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62