Page 53 - Perder 44. Sayı
P. 53
51
DOSYA
Fatih Kuralkan
Maptriks Kurucu CEO’su
Tüketici, günlük ihtiyaçları için kendisine
en yakın lokasyondaki marketi tercih
etmektedir. Bu durumda firmaya rakibin
az, ancak tüketicinin yoğun olduğu
yerler öncelikli olarak önerilir.
sağlandığı ancak firmanın mağaza yatırımının olmadığı yerler belirlenerek,
firmanın tercihlerine göre kendi içinde önceliklendiriliyor. Coğrafi bilgiler ile
sektör bilgilerini birlikte analiz yaparak doğru lokasyonu buluyoruz.
Sistemin kapsama ağı şu anda ne kadar genişlemiş durumda?
Yurt içinde 81 ilde hizmet veriyor. Bugüne kadar 100’e yakın firmaya hizmet
verdik. Her ilin her sokağında yapabildiğimiz taramalarla rehberlik yaparak
perakendecilerin yatırımlarını doğru yere yapmasını sağlayabiliriz. Bugüne
kadar ise, Maptriks çözümleri ile 12 bin perakende caddesi analiz edilmiş
durumda. Bu sayı gelen talebe göre artabilir, sistemimiz esnek.
Yatırım yapılması düşünülen yerde rakip bir firmanın olup olmaması
perakendecilerin kararını nasıl etkiliyor?
Artık yatırım yapılmaya değer görülen caddelerin veya sokakların hemen
hepsinde zaten mutlaka bir rakip var. Rakip olup olmamasından önce,
firmanın rekabetten nasıl etkilendiğini doğru analiz edebilmesi önemli.
Perakendenin farklı segmentlerinde bu konuda farklı talepler alıyoruz.
Örneğin, beyaz eşya alanında markaların rakiplerinin mağazalarıyla yakın
bir lokasyonda olması istenir. Zira beyaz eşya sektöründe tüketici kısa süre
içinde birçok marka ya da ürünü görmek ve karşılaştırmak ister. Ancak gıda
perakendecileri için tüketiciye yakın olurken, pastadan mümkün olduğunca
daha çok pay almak önemli. Çünkü tüketici, günlük ihtiyaçları için kendisine
en yakın lokasyondaki marketi tercih etmektedir. Bu durumda firmaya
rakibin az, ancak tüketicinin yoğun olduğu yerler öncelikli olarak önerilir.
Sistemdeki bilgilerin korunmasını nasıl sağlıyorsunuz?
Bilgi güvenliği yapmış olduğumuz çalışmaların en hassas noktalarından bir
tanesi. Bu hassasiyet gereği hukuki ve teknolojik tüm önlemleri alıyoruz.
Her firma için ayrı bir uygulama ve sunucu tedarik ederek firmanın bilginin
sadece kendi çalışmalarında kullanılmasını sağlıyoruz. Benzer şekilde biz
de tedarikçilerimizden elde ettiğimiz veya kendi üretmiş olduğumuz bilgileri
firma ile paylaşarak benzer bir hassasiyeti kendilerinden bekliyoruz.
DOSYA
Fatih Kuralkan
Maptriks Kurucu CEO’su
Tüketici, günlük ihtiyaçları için kendisine
en yakın lokasyondaki marketi tercih
etmektedir. Bu durumda firmaya rakibin
az, ancak tüketicinin yoğun olduğu
yerler öncelikli olarak önerilir.
sağlandığı ancak firmanın mağaza yatırımının olmadığı yerler belirlenerek,
firmanın tercihlerine göre kendi içinde önceliklendiriliyor. Coğrafi bilgiler ile
sektör bilgilerini birlikte analiz yaparak doğru lokasyonu buluyoruz.
Sistemin kapsama ağı şu anda ne kadar genişlemiş durumda?
Yurt içinde 81 ilde hizmet veriyor. Bugüne kadar 100’e yakın firmaya hizmet
verdik. Her ilin her sokağında yapabildiğimiz taramalarla rehberlik yaparak
perakendecilerin yatırımlarını doğru yere yapmasını sağlayabiliriz. Bugüne
kadar ise, Maptriks çözümleri ile 12 bin perakende caddesi analiz edilmiş
durumda. Bu sayı gelen talebe göre artabilir, sistemimiz esnek.
Yatırım yapılması düşünülen yerde rakip bir firmanın olup olmaması
perakendecilerin kararını nasıl etkiliyor?
Artık yatırım yapılmaya değer görülen caddelerin veya sokakların hemen
hepsinde zaten mutlaka bir rakip var. Rakip olup olmamasından önce,
firmanın rekabetten nasıl etkilendiğini doğru analiz edebilmesi önemli.
Perakendenin farklı segmentlerinde bu konuda farklı talepler alıyoruz.
Örneğin, beyaz eşya alanında markaların rakiplerinin mağazalarıyla yakın
bir lokasyonda olması istenir. Zira beyaz eşya sektöründe tüketici kısa süre
içinde birçok marka ya da ürünü görmek ve karşılaştırmak ister. Ancak gıda
perakendecileri için tüketiciye yakın olurken, pastadan mümkün olduğunca
daha çok pay almak önemli. Çünkü tüketici, günlük ihtiyaçları için kendisine
en yakın lokasyondaki marketi tercih etmektedir. Bu durumda firmaya
rakibin az, ancak tüketicinin yoğun olduğu yerler öncelikli olarak önerilir.
Sistemdeki bilgilerin korunmasını nasıl sağlıyorsunuz?
Bilgi güvenliği yapmış olduğumuz çalışmaların en hassas noktalarından bir
tanesi. Bu hassasiyet gereği hukuki ve teknolojik tüm önlemleri alıyoruz.
Her firma için ayrı bir uygulama ve sunucu tedarik ederek firmanın bilginin
sadece kendi çalışmalarında kullanılmasını sağlıyoruz. Benzer şekilde biz
de tedarikçilerimizden elde ettiğimiz veya kendi üretmiş olduğumuz bilgileri
firma ile paylaşarak benzer bir hassasiyeti kendilerinden bekliyoruz.