Page 58 - Perder 44. Sayı
P. 58
DOSYA
Satın almalar yaptık
Mahmut Karadağ
Yönetim Kurulu Başkanı
Rammar
Tabi ki yeni mağazalar için iyi lokasyon bulmak çok zor. niteliği. Düzgün iş yapan firmalardan birinin mağazası ise,
Herkes için zor, sadece bizim için değil… Uluslararası bunda çok sıkıntı yok. En azından rekabet şartlarına uygun
firmalar da zorlanıyor. İstanbul’da büyük metrekareli, verim şekilde herkes işini yapar, kim daha iyi hizmet veriyorsa
alabileceğin nokta pek kalmadı. Biz de, açacak gücümüz müşteri onu tercih eder. Fakat ne yaptığı belli olmayan,
olmasına karşın bulmakta sıkıntı çekiyoruz. Bu yüzden de ne yaptığının kendi de farkında olmayan biri olduğunda
son yıllarda Karadağ, Demtaş, Fon, Nurdağ olmak üzere problem oluyor. Bu tip arkadaşlar rekabet edeceğim diye
4 ayrı firmadan satın almalar yaptık. Bu mağazaların kendi kendini batırıyor, batarken sana da zarar veriyor.
dönüşümüyle birlikte kendi mağazalarımız için de büyük
bir dönüşüm hamlesi gerçekleştirdik. Bütün mağazalarımızı
Rammar’ın yeni konseptine geçirdik.
Bir yere mağaza açtığında o bölgenin insanının yapısını,
alışkanlıklarını, isteklerini bilmek veya çabuk kavrayabilmek
çok önemli. Bir yere mağaza açarken ‘kim gelecek, ne
açacak’ bilmek mümkün değil. İstanbul’un şartları artık işi
bu noktaya getirdi. Bizim mağazalarımızın yakınında da
başka market olabiliyor. Asıl önemli olan yakındaki marketin
Gereksİz yere coşmadık
İsa Albayrak
Yönetim Kurulu Başkanı
Hakmar
Biz, son 5 senelik süre içinde discount, pastane, süpermarket, taze sebze henüz ihtiyacımız yokken, önceden planlayarak lojistik merkezleri açtık.
meyve marketi, bakliyat marketi gibi farklı formatlarda 400’ün üzerinde Hiçbir zaman lojistik olarak altyapısını hazırlamadığımız uzak bir bölgeye
yeni mağaza açtık. Bu büyümenin geldiği noktada, şu anda İstanbul’un her açılmayı düşünmedik. Zaman zaman çok uygun, cazip fırsatlar gördüğümüz
iki yakasında birçok farklı semtte mağazalarımız bulunuyor. İlk Hakmar oldu. Ancak bunlara kapılıp bir anda uzaklara açılmadık. Lokasyonla ilgili
Ekspres’te, ilk 200 mağazada, Tatbak’ta da ilk 50 mağazada hep belli bir söyleyebileceğim en önemli konu bu. Bir yerel market, lojistik olarak kendini
bölgede kalmayı tercih ettik. Pendik ve çevresi, 2000’li yıllardan itibaren zora sokacak maliyetlere girmemişse, bildiği, tanıdığı bölgede sağlam kalmayı
İstanbul’un en çok yatırım alan, kendi içinde en çok büyüyen bölgesi oldu. Biz tercih ederse, büyük sıkıntılara girmez. PERDER bünyesinde bunun çok güzel
de, hem bu doğal büyüme ve gelişmeden yararlanmak hem de lojistik olarak örnekleri var. Kendi bölgelerinden çok açılmayan; fakat bulundukları semtte,
yüksek maliyetlere girmemek, gücümüzü dağıtmamak adına uzun süre Pendik ilçede marka olmuş arkadaşlarımız var. Risk alıp uzak bölgelere açılacaksan
ve Kurtköy eksenin büyüdük. Bütün yerellerin planı budur aslında, merkezden da mutlaka önceden lojistik altyapıyı kurmak gereklidir. Biz mağazayı açalım,
çok açılmadan yavaş yavaş büyümek istenir. Ancak biraz büyüyünce, gelen ürünü bir şekilde oraya ulaştırırız mantığı çok yanlış.
teklifler ve fırsatların cazibesine kapılıp uzak bölgelere açılmak istenir.
Sonrasında lojistik sıkıntılar başlar ve firmanın finansman gücü varsa, lojistik
yatırımla bu sıkıntıları aşmaya çalışır. Finansman gücü yoksa da bu büyüme
ters teper, elinde patlar. Biz, bunu bildiğimiz için gereksiz yere coşmadık ve
plana sadık kaldık. Sürekli merkezden dışarı yavaş yavaş açılarak büyüdük.
Bu bize kontrol gücü ve esneklik kazandırdı. Mağaza açmadan önce daha
Satın almalar yaptık
Mahmut Karadağ
Yönetim Kurulu Başkanı
Rammar
Tabi ki yeni mağazalar için iyi lokasyon bulmak çok zor. niteliği. Düzgün iş yapan firmalardan birinin mağazası ise,
Herkes için zor, sadece bizim için değil… Uluslararası bunda çok sıkıntı yok. En azından rekabet şartlarına uygun
firmalar da zorlanıyor. İstanbul’da büyük metrekareli, verim şekilde herkes işini yapar, kim daha iyi hizmet veriyorsa
alabileceğin nokta pek kalmadı. Biz de, açacak gücümüz müşteri onu tercih eder. Fakat ne yaptığı belli olmayan,
olmasına karşın bulmakta sıkıntı çekiyoruz. Bu yüzden de ne yaptığının kendi de farkında olmayan biri olduğunda
son yıllarda Karadağ, Demtaş, Fon, Nurdağ olmak üzere problem oluyor. Bu tip arkadaşlar rekabet edeceğim diye
4 ayrı firmadan satın almalar yaptık. Bu mağazaların kendi kendini batırıyor, batarken sana da zarar veriyor.
dönüşümüyle birlikte kendi mağazalarımız için de büyük
bir dönüşüm hamlesi gerçekleştirdik. Bütün mağazalarımızı
Rammar’ın yeni konseptine geçirdik.
Bir yere mağaza açtığında o bölgenin insanının yapısını,
alışkanlıklarını, isteklerini bilmek veya çabuk kavrayabilmek
çok önemli. Bir yere mağaza açarken ‘kim gelecek, ne
açacak’ bilmek mümkün değil. İstanbul’un şartları artık işi
bu noktaya getirdi. Bizim mağazalarımızın yakınında da
başka market olabiliyor. Asıl önemli olan yakındaki marketin
Gereksİz yere coşmadık
İsa Albayrak
Yönetim Kurulu Başkanı
Hakmar
Biz, son 5 senelik süre içinde discount, pastane, süpermarket, taze sebze henüz ihtiyacımız yokken, önceden planlayarak lojistik merkezleri açtık.
meyve marketi, bakliyat marketi gibi farklı formatlarda 400’ün üzerinde Hiçbir zaman lojistik olarak altyapısını hazırlamadığımız uzak bir bölgeye
yeni mağaza açtık. Bu büyümenin geldiği noktada, şu anda İstanbul’un her açılmayı düşünmedik. Zaman zaman çok uygun, cazip fırsatlar gördüğümüz
iki yakasında birçok farklı semtte mağazalarımız bulunuyor. İlk Hakmar oldu. Ancak bunlara kapılıp bir anda uzaklara açılmadık. Lokasyonla ilgili
Ekspres’te, ilk 200 mağazada, Tatbak’ta da ilk 50 mağazada hep belli bir söyleyebileceğim en önemli konu bu. Bir yerel market, lojistik olarak kendini
bölgede kalmayı tercih ettik. Pendik ve çevresi, 2000’li yıllardan itibaren zora sokacak maliyetlere girmemişse, bildiği, tanıdığı bölgede sağlam kalmayı
İstanbul’un en çok yatırım alan, kendi içinde en çok büyüyen bölgesi oldu. Biz tercih ederse, büyük sıkıntılara girmez. PERDER bünyesinde bunun çok güzel
de, hem bu doğal büyüme ve gelişmeden yararlanmak hem de lojistik olarak örnekleri var. Kendi bölgelerinden çok açılmayan; fakat bulundukları semtte,
yüksek maliyetlere girmemek, gücümüzü dağıtmamak adına uzun süre Pendik ilçede marka olmuş arkadaşlarımız var. Risk alıp uzak bölgelere açılacaksan
ve Kurtköy eksenin büyüdük. Bütün yerellerin planı budur aslında, merkezden da mutlaka önceden lojistik altyapıyı kurmak gereklidir. Biz mağazayı açalım,
çok açılmadan yavaş yavaş büyümek istenir. Ancak biraz büyüyünce, gelen ürünü bir şekilde oraya ulaştırırız mantığı çok yanlış.
teklifler ve fırsatların cazibesine kapılıp uzak bölgelere açılmak istenir.
Sonrasında lojistik sıkıntılar başlar ve firmanın finansman gücü varsa, lojistik
yatırımla bu sıkıntıları aşmaya çalışır. Finansman gücü yoksa da bu büyüme
ters teper, elinde patlar. Biz, bunu bildiğimiz için gereksiz yere coşmadık ve
plana sadık kaldık. Sürekli merkezden dışarı yavaş yavaş açılarak büyüdük.
Bu bize kontrol gücü ve esneklik kazandırdı. Mağaza açmadan önce daha