Page 56 - Perder 44. Sayı
P. 56
DOSYA
Yenİ lokasyon
bulmak zorlaştı
Mehmet Ali Başdurak
Yönetim Kurulu Başkanı
Başgimpa
Market yerinin metrekare verimliliğine uygunluğu, bölgenin mağazası olsun istiyor. Önemli olan birbirine yakın olsan
doygunluk oranı ve müşteri profili gibi kriterler yapacağımız bile ticareti etik kurallar içinde yürütmek. Ankara PERDER
yatırımlarda etkili olmaktadır. Bizim kriterlerimize bünyesinde geçmişten bugüne oturmuş bir kültür var.
uygun, lojistik maliyetimizi artırmayacak, Ankara içinde Bütün yerel marketlerle sürekli görüşüyor, bilgi alışverişinde
veya dışında uygun yerler bulmamız halinde yatırımda bulunuyoruz. Hepsiyle iyi diyaloglarımız var, hepsi
bulunmak için harekete geçiyoruz. Ankara’da da diğer büyük arkadaşımız. Elbette rekabet olacak; ancak bunu yaparken
kentlerde olduğu gibi birbirine yakın mağazalar açma ve özellikle yerel marketlerin sürekli diyalog içinde olması, bu
birbirimizin pastasından pay alma sorunu var. Bundan rekabeti birbirini küstürmeden yapması gerekli.
kaçınmak zor; çünkü potansiyeli olan bir bölgede herkes
Kendİ Süpermarket konseptinde, finansman gücümüze eşit oranda
sınırlarımıza büyüme imkânı bulamıyoruz. Uzun süredir lokasyon konusu
dayandık zorlayıcı bir hal aldı. Bizim, süpermarkette kriterlerimiz de
farklı. Bölgesi iyi olsun, otoparkı olsun, kendine ait geniş deposu
olsun, mutfak ve yemek alanları ile ilgili personelin sosyal
alanları olsun istiyoruz. Bu kriterlerde bir yer, yılda birkaç tane
zor bulabiliyoruz. Dolayısıyla Çağrı Hipermarket olarak kendi
Mahmut Kara sınırlarımıza dayandık. Büyümek için iki alternatifimiz vardı.
Ya mini süpermarketler açacaktık ya da discount. Biz, ikincisini
Yönetim Kurulu Başkanı tercih ettik. Bunu uzun vadeli bir yatırım aracı olarak görüyoruz.
Çağrı Hipermarket Discount mağazalarla ilgili tabi ki mekânın kriterleri daha
düşük olduğu için yer bulmak süpermarkete göre daha kolay.
Ancak orada dikkat edilmesi gereken en önemli husus, lojistik yatırımla bağlantılı şekilde
büyütebilmek. Biz, Çağrı Semt için 15 bin metrekarelik ayrı bir lojistik merkezi kurduk.
Bu merkez Sancaktepe’de olduğu için gelişimimiz Anadolu Yakası’nda başladı. Şimdi de
Hadımköy’de 25 bin metrekarelik büyük bir lojistik merkezi açıyoruz. Buna bağlı olarak
Avrupa yakası ve Trakya yatırımlarını artıracağız.
Yenİ lokasyon
bulmak zorlaştı
Mehmet Ali Başdurak
Yönetim Kurulu Başkanı
Başgimpa
Market yerinin metrekare verimliliğine uygunluğu, bölgenin mağazası olsun istiyor. Önemli olan birbirine yakın olsan
doygunluk oranı ve müşteri profili gibi kriterler yapacağımız bile ticareti etik kurallar içinde yürütmek. Ankara PERDER
yatırımlarda etkili olmaktadır. Bizim kriterlerimize bünyesinde geçmişten bugüne oturmuş bir kültür var.
uygun, lojistik maliyetimizi artırmayacak, Ankara içinde Bütün yerel marketlerle sürekli görüşüyor, bilgi alışverişinde
veya dışında uygun yerler bulmamız halinde yatırımda bulunuyoruz. Hepsiyle iyi diyaloglarımız var, hepsi
bulunmak için harekete geçiyoruz. Ankara’da da diğer büyük arkadaşımız. Elbette rekabet olacak; ancak bunu yaparken
kentlerde olduğu gibi birbirine yakın mağazalar açma ve özellikle yerel marketlerin sürekli diyalog içinde olması, bu
birbirimizin pastasından pay alma sorunu var. Bundan rekabeti birbirini küstürmeden yapması gerekli.
kaçınmak zor; çünkü potansiyeli olan bir bölgede herkes
Kendİ Süpermarket konseptinde, finansman gücümüze eşit oranda
sınırlarımıza büyüme imkânı bulamıyoruz. Uzun süredir lokasyon konusu
dayandık zorlayıcı bir hal aldı. Bizim, süpermarkette kriterlerimiz de
farklı. Bölgesi iyi olsun, otoparkı olsun, kendine ait geniş deposu
olsun, mutfak ve yemek alanları ile ilgili personelin sosyal
alanları olsun istiyoruz. Bu kriterlerde bir yer, yılda birkaç tane
zor bulabiliyoruz. Dolayısıyla Çağrı Hipermarket olarak kendi
Mahmut Kara sınırlarımıza dayandık. Büyümek için iki alternatifimiz vardı.
Ya mini süpermarketler açacaktık ya da discount. Biz, ikincisini
Yönetim Kurulu Başkanı tercih ettik. Bunu uzun vadeli bir yatırım aracı olarak görüyoruz.
Çağrı Hipermarket Discount mağazalarla ilgili tabi ki mekânın kriterleri daha
düşük olduğu için yer bulmak süpermarkete göre daha kolay.
Ancak orada dikkat edilmesi gereken en önemli husus, lojistik yatırımla bağlantılı şekilde
büyütebilmek. Biz, Çağrı Semt için 15 bin metrekarelik ayrı bir lojistik merkezi kurduk.
Bu merkez Sancaktepe’de olduğu için gelişimimiz Anadolu Yakası’nda başladı. Şimdi de
Hadımköy’de 25 bin metrekarelik büyük bir lojistik merkezi açıyoruz. Buna bağlı olarak
Avrupa yakası ve Trakya yatırımlarını artıracağız.