60
perder
röportaj
Sedat Tahir’den yenilikçi
ürünler
FMCG sektörünün köklü markalarından Sedat Tahir, çeyrek aşırı aşkın süredir tüketici-
lerin hayatını kolaylaştıran yenilikçi ürünleri market raflarıyla buluşturuyor
Üretim kapasitesi, üretim alanı ve
çalışan sayısı olarak Sedat Tahir’in
bugün geldiği nokta hakkında bilgi
verir misiniz?
Üretime 1988 yılında Ostim’de başladık,
2010 yılında üretim tesislerimizi Ankara
Sanayi Odası 1.Organize Sanayi Bölge-
si’ndeki 10 bin metrekare kapalı alana
taşıdık. Şu anki alanımızın yaklaşık iki katı
kapasitesinde olan yine 1.Organize Sanayi
Bölgesi’nde yeni bir fabrika yatırımı
yaptık, 2014 yılında oraya
taşınacağız. Bugün, 300
personelimiz ile
yıllık 5 bin
tonluk kapasite ile çalışıyoruz. 6 kendi
markamız da dâhil olmak üzere Türki-
ye’nin ve dünyanın en önemli firmalarıyla
40’tan fazla markanın üretimini gerçekleş-
tirmenin gururunu yaşıyoruz.
Üretim kapasitemizi, makine parkurumu-
zu genişleterek her geçen gün daha da
arttırıyoruz, yeni teknoloji ve otomasyona
yönelik yatırımlar ile orta ve uzun vadede
üretim maliyetlerinin düşürülmesi için
çalışmalar yürütüyoruz.
Sedat
Tahir’in
sektöre
kazandırdı-
ğı yenilikler
ve ilklerden
bahseder
misiniz?
1984 yılında
ülke olarak serbest ticaret düzenine
geçtikten sonra, Sedat Tahir A.Ş. olarak
Türkiye’ye aralarında fırın torbasının da
olduğu çeşitli ürünlerin ithalatını gerçek-
leştirmeye başladık. Türkiye’ye ilk fırın
torbasını bitmiş ürün olarak İngiltere’den
ithal ettik. Daha sonra o
Sedat Tahir, COOK markası adı altında streç film, alüminyum folyo, buzdolabı poşetleri, buz torbası, fı-
rın torbası, yağlı pişirme kağıdı, kokulu/kokusuz büzgülü çöp torbası çeşitleri, sanayi ve ev tipi çöp tor-
baları çeşitlerimiz ile toplamda 7 farklı ürün kategorisinde hizmet veriyor. Ayrıca COOK Desenli Streç
Film, mikrodalgada kullanım amaçlı tasarlanmış yüksek ısılara dayanabilen COOK Mikrodalga Streç
Film, yine Türkiye’de bir ilk olan ve patentli kutusu sayesinde streç filmin ucunun içeriye kaçmasını
engelleyen COOK Bas & Kes Streç Film, firmanın yenilikçi ürünleri arasında. MEST ve ASTRA markaları
ise firmanın farklı tüketici segmentlerine hitap eden, fiyat odaklı olan tüketicilire yönelik markaları.
Önümüzdeki yıl yeni fabrikasına taşınmaya hazırlanan firmadaki gelişmeleri Cook –Sedat Tahir A.Ş.
Strateji ve İş Geliştirme Koordinatörü Gökhan Tiritoğlu ile konuştuk
Gökhan TİRİTOĞLU