Page 72 - Perder 44. Sayı
P. 72
ar70 Türkiye'de makarna tüketimi yaklaşık 550 bin ton ve bu da kişi Soslara dikkat!
başına 7 kilograma denk gelmektedir. Türkiye makarnayı ana Makarnanın şişmanlattığına dair
yemek olarak görmediği için makarna tüketimi çok gerilerde söylemler için dünyada en fazla makarna
kalıyor. Türkiye, dünya makarna pazarında büyük oyunculardan tüketen ülkeye bakmak lazım. Dönüp

birisi. Makarna ihracatında İtalya'dan sonra 2. ülke olarak listelere giriyor. baktığımızda yılda 24 kilo makarna

Biliyorsunuz ki, Avrupa Birliği’nde Türkiye’nin ürettiği makarnaya kota var. tüketen İtalya var. İtalya’da yaşayan

Uygulanan kota nedeni ile 3. ve 4. aydan sonra fazla ihracat yapamıyoruz. insan profilini gözünüzün önüne

Bunun sonucunda haksız bir rekabet oluşuyor. Ekstra vergi ile makarna getirdiğinizde yüzde 80-90‘ında obezite

fiyatlarımız Avrupa ülkelerine çok yüksek geliyor. Dolayısıyla Avrupa Birliği olmadığını, tam tersine performansı

kotaları azaltıldığında, Türk makarnasının önünün daha açık olacağını yüksek, fit, yağ probleminin olmadığı bir

düşünüyorum. Bunun dışında Amerika'da makarnalarımıza uygulanan anti insan topluluğu göreceksiniz. Makarnalık

damping var. Uygulanan Anti damping de biraz daha yumuşatıldığında veya buğdayın lif yapısı, sindirilmesi

kaldırıldığında, Türkiye’nin makarna ihracatında daha iyi yerlere geleceğine ve dışarı atılması çok daha kolay.

inanıyorum. Protein, karbonhidrat anlamında daha

“Tüketimde artış bekliyoruz” yüksek ve güçlü. Dolayısı ile makarna

Türkiye makarna pazarının en büyük sorunu, ihracatla ilgili bazı ülkelerle yeme kültürünü ana yemek olarak

yaşadığımız sorunlar ve Türkiye’de tüketimin artırılamaması. Benim düşündüğümüzde, aslında makarna Makarnaya
kota
de Yönetim Kurulu Üyesi olduğum Makarna Sanayicileri Derneği olarak gerçekten şişmanlatan bir ürün değil. Ama makarnayı yerken kullandığımız uygulanıyor
makarna tüketiminin düşük olması nedeni ile sürekli basın bültenleri ile soslara dikkat etmemiz gerekiyor. Yağ oranı yüksek soslar kullandığımızda
makarnayı ön plana çıkartacak çalışmalar yapıyoruz. Halkımız makarnayı hangi ürünle yerseniz yiyin sizi şişmanlatacak ve sağlığınızı bozacaktır. Biz
ana yemek olarak kabul etmeye yeni yeni başladı. Bunun sonucunda daha önce Makarna Sanayicileri Derneği olarak “Makarna Şişmanlat(a)
da, makarna tüketiminde bir artış bekliyoruz. Günümüzde eşlerin yoğun maz” diye bir slogan üretmiştik. Şişmanlatmak istese bile şişmanlatamaz.

çalışma temposundan dolayı hem pratik hem de lezzetli bir yemek olan ODTÜ ve Diyetisyenler Derneği ile birkaç defa görüşmelerimiz oldu. Yemek

makarnaya taleplerinin artacağını düşünüyoruz. Bu konuda bize düşen konusunda uzman olan gurmelerle, yemek yazarları, köşe yazarları ile Aykut Göymen
görev, makarnanın ana yemek olduğu ve bir insanın günlük ihtiyacı olan görüşmelerde yaptık. Makarnayı tavsiye edilir hale getirdik. Makarna, tekrar
karbonhidrat ve proteine sahip gıda maddesi olduğu konusunda halkımızı söylüyorum; yeterli miktarda yenildiği zaman, çok aşırı yağlı ve kalori yüklü Yönetim Kurulu Başkanı
Mutlu Makarna

bilgilendirmek. soslar kullanılmadığı sürece kesinlikle insan sağlığına faydalı bir yemektir.

Makarnanın anavatanı İtalyanlar bu konuda bir araştırma yapmış ve makarnanın insana mutluluk

Makarnada kaliteyi belirleyen unsur makarnanın diri kalmasıdır. Önemli verdiğini keşfetmiş. Makarna piştiği gün insanlar mutlu oluyormuş.

olan makarnanın kazanda pişme kalitesidir. Makarna kazana atıldıktan İlk 500 içerisinde

sonra da diri kalmalıdır. Birbirlerine yapışmamalıdır. Makarnanın sarı Mutlu Makarna olarak, şu anda yıllık üretim kapasitemiz 230 bin ton. İhracat

renkte olması onun çok kaliteli olduğu anlamına gelmez. Makarnanın ve iç pazar paylarımız yaklaşık yüzde 35, yüzde 65 bandında. Yani, yüzde

kehribar renginde,koyu sarı, olması gerekir.Ülkemizde bizim de ürettiğimiz 65’i ihracata, yüzde 35’i iç pazara satıyoruz. Mutlu Makarna, İstanbul Sanayi

makarnalar, makarnalık buğdaydan üretilmektedir. Bunları özellikle Odası verilerine göre ilk 500 içerisinde olan ve geçen yıla göre 50 basamak

belirtmemiz gerekiyor. Ancak, başka ülkelerde durum buğdayından birden yükselerek 372. sıraya çıkan firmayız. İhracatta da aynı şekilde

da, yumuşak buğdaydan da üretilmiş makarnalar var. Çünkü onların yükselişimiz devam ediyor. Yine TİM verilerine göre, ilk 500 içerisindeyiz.

pazarları öyle. Mesela; Brezilya, İran, Mısır makarnayı yumuşak buğdaydan 2013 ve 2014 yıllarında yükselişimiz istikrarlı bir şekilde devam etti. Yurt içi

üretiyorlar. O bölgenin insanları ve Afrika kıtasında bu lezzete alışkınlar. ve yurt dışı faaliyetlerimize gelince: 105 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz.

Başka ülkelerin üretim hammaddesinde farklılıklar olabiliyor. Makarnanın Japonya, Tayvan, Çin, Güney Afrika, bazı Avrupa ülkeleri ve Afrika

anavatanına sahip çıkan çok ülke var; Araplar, Çinliler ve İtalyanlar. kıtası bunlardan bazıları. Şu anda ambalaj değişikliğine gidiyoruz. Yeni

İtalya'nın anavatan gibi görünmesinin sebebi, makarna üretiminin ve ambalajımızda firmamızın kurumsal kimliğine mavi rengi de kattık. Yeni

tüketiminin çok yüksek olmasından kaynaklanıyor. Türk makarnası ile yüzümüzle perakende sektöründe aktif rol alabilmek için çok heyecanlıyız.

İtalyan makarnasını karşılaştırdığınızda, Türk makarnasının en az İtalyan Zincir marketlerin birçoğu ile çalışmalara başladık. Catering grubunda

makarnası kadar kaliteli olduğunu görmek mümkün. Teknoloji düzeyimiz Mutlu Makarna'nın çok ciddi bir ağırlığı var. Çoğu beş yıldızlı oteller, cafeler

üst düzeylerde. ve restaurantlar Mutlu'yu tercih ediyor. Tonajımızı 2015 yılında da artırmaya

devam edeceğiz.
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77